De gerechtsdeurwaarder, een boeman voor uw klanten?
8 november 2021Van oudsher heeft de gerechtsdeurwaarder een afschrikwekkend imago en een negatieve klank. Wanneer u veel energie gestoken heeft in het opbouwen van een klantenkring dan wilt u deze graag behouden. Wellicht vraagt u zich daarom af of het raadzaam is om een deurwaarder in te schakelen.
Iedereen kan door omstandigheden in de financiële problemen komen. Ook uw klant kan dit overkomen. Om uw vorderingen te incasseren is het raadzaam een deurwaarder in te schakelen. Wij houden daarbij altijd rekening met uw wensen en dragen zorg voor uw klantrelatie. Als uw klant na schriftelijke aanmaningen niet tot betaling overgaat, zal de deurwaarder tot dagvaarding kunnen overgaan, met het einddoel van de rechter een vonnis te krijgen waarin uw klant veroordeeld wordt om tot betaling over te gaan. De deurwaarder zal proberen de dagvaarding persoonlijk uit te reiken en zal hierbij een toelichting aan uw klant geven, zoals de mogelijkheid om zich te verweren tegen de vordering indien hij/zij deze betwist. Daarbij zal de deurwaarder proberen uw klant alsnog tot betaling te bewegen.
Nadat de rechter een vonnis heeft gewezen zal de deurwaarder dit vonnis betekenen (op het adres van uw klant afgeven) en uw klant opnieuw verzoeken tot betaling over te gaan.
Bij het uitreiken van de dagvaarding en het betekenen van het vonnis is de deurwaarder derhalve alles behalve ‘een boeman’ en zal uw klant dit ook niet als een negatieve ervaring beleven. De deurwaarders van AGIN Pranger geven altijd op gepaste en nette manier uitleg over de stand van zaken en de mogelijkheden van de debiteur.
Helaas gebeurt het regelmatig dat ook na het betekenen van het vonnis niet tot betaling wordt overgegaan. In dit geval kan de deurwaarder bij uitblijven van betaling overgaan tot het leggen van beslagen, om uw vordering alsnog betaald te krijgen.
Het is dus raadzaam om bij uitblijven van betaling een deurwaarder in te schakelen. Uw klant zal in eerste instantie door de deurwaarder herhaaldelijk verzocht worden om tot betaling over te gaan, alsmede zal de mogelijkheid van verweer voeren worden besproken. Als uw vordering door de rechter wordt toegewezen zal uw klant pas bij uitblijven van betaling geconfronteerd worden met ‘de boeman’ die tot het leggen van beslagen overgaat. Nu uw klant de mogelijkheid heeft gehad om verweer te voeren en om tot betaling over te gaan, zal hij/zij slechts zichzelf een verwijt kunnen maken dat het zover gekomen is.
AGIN Pranger
Vond u dit blog interessant en wilt u graag meer lezen? kijk dan op onze blogpagina: https://www.aginpranger.nl/blog/
Wilt u vrijblijvend informatie inwinnen over het inschakelen van de gerechtsdeurwaarders van AGIN Pranger? U kunt contact met ons opnemen via 088 – 123 4 123 of door een bericht te sturen naar info@aginpranger.nl.